Works

サントリー

HIBIKI GLASS



2014_hibiki
伝統的な江戸切子のウイスキーグラスに最新技術のセンサーを付けた世界初のインタラクティブウイスキーグラスを開発。揺らしたり、触ったり、息を吹きかけたり、飲んだりする行為が、光と音の演出を生み出し、サントリー響の伝統と革新のハーモニー、四季のハーモニー、そしてブレンドされた原酒のハーモニーを体験するしくみをつくった。

Award

  • New York Festivals International Advertising Awards 2015 Digital “Third prize award”
  • The One Show 2015 Digital “Gold Pencil”
  • Ad Fest 2015 Innova Lotus “Grande”
  • Ad Fest 2015 Lotus Roots “Grande”
  • Ad Fest 2015 Outdoor Lotus - Outdoor TV, Electronic Poster & Video “Gold”
  • Ad Fest 2015 Direct Lotus - Field Marketing “Silver”
  • Ad Fest 2015 Interactive Lotus - Best Use Of A Prototype Technology “Silver”
  • The Tomorrow Awards 2015 “Winner”
  • AD STARS 2014 Digital Design “Grand Prix”
  • Spikes Asia 2014 Promo & Activation - Other Digital Solutions In A Promotional Campaign “Bronze”