Works

響 HIBIKI GLASS

(サントリー)
伝統的な江戸切子のウイスキーグラスに最新技術のセンサーを付けた世界初のインタラクティブウイスキーグラスを開発。揺らしたり、触ったり、息を吹きかけたり、飲んだりする行為が、光と音の演出を生み出し、サントリー響の伝統と革新のハーモニー、四季のハーモニー、そしてブレンドされた原酒のハーモニーを体験するしくみをつくった。

Award

  • Ad Fest 2015

    Lotus Roots "Grande"

    Innova Lotus “Grande”

    Outdoor Lotus - Outdoor TV, Electronic Poster & Video “Gold”

    Direct Lotus - Field Marketing “Silver”

    Interactive Lotus - Best Use Of A Prototype Technology “Silver”

  • New York Festivals Advertising Award 2015

    Digital “Third prize award”

  • The One Show 2015

    Digital “Gold Pencil”

  • The Tomorrow Awards 2015

    “Winner”

  • AD STARS 2014

    Digital Design “Grand Prix”

  • Spikes Asia 2014

    Promo & Activation - Other Digital Solutions In A Promotional Campaign “Bronze”

Back to Works